Исторический раздел > Учения отцов Церкви I - IV века

О Боге, о Христе, о Духе Святом и о Триединстве Бога

<< < (4/5) > >>

Дмитрий:
Киприан карфагенский (...-258 г. по Р.Х.),
"Три книги свидетельств, против иудеев", книга 2


--- Цитировать ---V. Что Христос есть тот же Ангел и Бог
   В книге Бытия говорится Аврааму: «и воззва и Ангел Господен с небесе и рече: Аврааме, Аврааме; он же рече: се, аз. И рече: да не возложиши руки твоея на отрочища, ниже да сотвориши ему что; ныне бо познах, яко боишися ты Бога и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради» (Быт.22:11—12). В той же книге говорится Иакову: «и рече ми Ангел Божий во сне... Аз есмь Бог, явивыйся тебе на месте Божии, идеже помазал ми еси тамо столп и обетовал ми еси тамо обет» (Быт.31:11, 13). Также в книге Исхода: «Бог же вождаше их, в день убо столпом облачным, показати им путь, нощию же столпом огненным» (Исх.13:21). И ниже: «взятся же Ангел Божий ходяй пред полком сынов Исраилевых» (Исх.14:19). И опять в той же книге Исхода: «се, Аз послю Ангела Моего пред лицем твоим, да сохранит тя на пути, яко да введет тя в землю, юже уготовах тебе. Вонми себе и послушай Его и не ослушайся Его, не обинется бо тебе; имя бо Мое есть на Нем» (Исх.23:20—21). Потому Господь говорит в Евангелии: «Аз приидох во имя Отца Моего, и не приемлете Мене; аще ин приидет во имя свое, того приемлете» (Ин.5:43). Также в псалме 117: «благословен грядый во имя Господне» (Пс.117:26). И у Малахии: «завет мой бе с ним жизни и мира, и дах ему боязнию боятися мене и от лица имене моего устрашатися ему; закон истины бе во устех его и неправда не обретеся во устнах его; в мир исправляяй иде со мною и многи обрати от неправды. Понеже устне иереовы сохранят разум и закона взыщут от уст его; яко Ангел Господа Вседержителя есть» (Мал.2:5—7).

VI. Что Христос есть Бог
   В книге Бытия: «рече же Бог ко Иакову: востав взыди на место Вефиль и живи тамо, и сотвори тамо жертвенник Богу явившемуся тебе, егда бежал еси от лица Исава брата твоего» (Быт.35:1). У Исаии: «тако глаголет Господь Саваоф: утрудися Египет и купли Ефиопския, и Саваимстии мужие высоцыи к тебе прейдут и тебе будут раби, и в след тебе пойдут связани узами ручными... и поклонятся тебе и в тебе помолятся, яко в тебе Бог есть — несть Бога разве тебе; Ты бо еси Бог и не ведехом, Бог Исраилев Спас. Постыдятся и посрамятся вси противящиися ему и пойдут в студе» (Ис.45:14—16). У него же: «глас вопиющаго в пустыни: уготовайте путь Господень, правы сотвористе стези Бога нашего. Всяка дебрь наполнится, и всяка гора и холм смирится и будут вся стропотная в право и острая в пути гладки. И явится слава Господня и узрит всяка плоть спасение Божие, яко Господь глагола» (Ис.40:3—5). Также у Варуха: «Сей Бог наш, не вменится ин к нему; изобрете всяк путь хитрости и даде ю Иакову отроку своему и Исраилю возлюбленному от него, посем на земли явися и с человеки поживе» (Вар.3:36—38). У Захарии Бог говорит: «и пройдут морем узким и поразят в мори волны, и изсякнут вся глубины речныя, и отъимется всяко досаждение Ассирийско и скиптр Египетск отъимется; и укреплю я о Господе Бозе их и о имени Его восхвалятся, глаголет Господь» (Зах.10:11—12). И у Осии Господь говорит: «не сотворю по гневу ярости Моея, не оставлюеже потребитися Ефремови; зане Бог Аз есмь, а не человек; в тебе свят, и не вниду во град» (Ос.11:9). Также в псалме 44: «престол, Твой, Боже, в век века; жезл правости жезл царствия Твоего; возлюбил еси правду и возненавидел еси беззаконие, сего ради помаза Тя, Боже, Бог Твой елеем радости паче причастник Твоих» (Пс.44:7—8). В псалме 45: «упразднитеся и разумейте, яко Аз есмь Бог; вознесуся во языцех, вознесуся на земли» (Пс.45:11). А в псалме 81: «не познаша, ниже уразумеша, во тме ходят» (Пс.81:5). В псалме 67: «воспойте Богу, пойте имени Его; путесотворите возшедшему на запады, Господь имя Ему» (Пс.67:5). И в Евангелии от Иоанна: «в начале бе Слово и Слово бе к Богу, и Бог бе Слово» (Ин.1:1). В том же Евангелии Господь говорит Фоме: «принеси перст твой семо и виждь руце Мои: ...и не буди неверен, но верен. И отвеща Фома и рече Ему: Господь мой и Бог мой. Глагола ему Иисус: яко видев Мя веровал еси; блажени не видевшии и веровавше» (Ин.20:27—29). Также Павел в Послании к Римлянам: «молил бых ся сам аз отлучен быти от Христа по братии моей, сродницех моих по плоти, иже суть Исраилите, ихже всыновление и слава, и завети и законоположение, и служение и обетования, ихже отцы и от нихже Христос по плоти, сый над всеми Бог благословен во веки» (Рим.9:3—5). Тоже в Апокалипсисе: «Аз есмь Алфа и Омега, начаток и конец; Аз жаждущему дам от источника воды животныя туне. Побеждаяй наследит вся, и буду ему Бог, и той будет мне в сына» (Откр.21:6—7). Еще в псалме 81: «Бог ста в сонме богов, посреде же боги разсудит» (Пс.81:1). И ниже: «Аз рех бози есте и сынове Вышняго вси; вы же яко человецы умираете» (Пс.81:6—7). Если же праведные и повинующиеся повелениям Божиим могут называться богами; то не тем ли более Христос, Сын Божий, есть Бог? Так и сам Он говорит в Евангелии от Иоанна: «несть ли писано в законе вашем: аз рех, бози есте? Аще оных рече богов, к нимже слово Божие бысть, и не может ризоритися писание; его же Отец святи и посла в мир, вы глаголете, яко хулу глаголеши, зане рех, Сын Божий есмь. Аще не творю дела Отца моего, не имите ми веры; аще ли творю, аще и Мне не веруете, делом Моим веруйте, да разумеете и веруете, яко во Мне Отец и Аз в Нем» (Ин.10:34—38). Тоже и в Евангелии от Матфея: «и нарекут имя Ему Еммануил,еже есть сказаемо: с нами Бог» (Мф.1:23).
--- Конец цитаты ---

Дмитрий:
Киприан карфагенский (...-258 г. по Р.Х.),
"Три книги свидетельств, против иудеев", книга 2


--- Цитировать ---IX. Что признаком Его рождения будет то, что от Девы родится человек и Бог, человеческий и Божий сын
   У Исаии: «и приложи Господь глаголати ко Ахазу, рекий: проси себе знамения от Господа Бога твоего во глубину или в высоту. И рече Ахаз: не имать просити, ниже искушу Господа. И рече: слышите убо, доме Давидов: еда мало вам есть труд даяти человеком и како даете Господеви труд?3 Сего ради даст Господь Сам вам знамение: се, Дева во чреве зачнет и родит Сына и наречеши имя ему Еммануил: масло и мед снесте, прежде неже разумети ему изволити злая или избирати благое» (Ис.7:10—15). Бог предсказал, что от жены произойдет семя, которое сотрет главу змия, — в книге Бытия: «и рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных; на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего. И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя; той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту» (Быт.3:14—15).

X. Что Христос будет человеком и Богом для того, чтобы Ему быть посредником между нами и Отцом
   У Иеремии: «человек есть, и кто познает Его?» (Иер.17:9). Также в книге Чисел: «возсияет звезда от Иакова и возстанет человек от Исраиля» (Чис.24:17). А несколько выше: «изыдет человек от семене его, и обладает языки многими, и возвысится паче Гога царство его, и возрастет царство его. Бог изведе его из Египта, якоже слава единорога ему; пояст языки враг своих и тельцы их измождит и стрелами своими устрелит врага. Возлег почи яко лев и яко скимен; кто возбудит Его? Благословящии тя благословени, и проклинающии тя прокляти» (Чис.24:7—9). Тоже у Исаии: «Дух Господень на мне, его же ради помаза мя, благовестити нищым посла мя, исцелити сокрушенныя сердцем, проповедати пленником отпущение и слепым прозрение, нарещи лето Господне приятно и день воздаяния» (Ис.61:1—2). И потому в Евангелии от Луки Ангел Гавриил говорит к Марии: «и отвещав Ангел рече Ей: Дух святый найдет на Тя и сила Вышняго осенит Тя; темже и раждаемое свято, наречется Сын Божий» (Лк.1:35). Также в Первом послании Павла к Коринфянам: «первый человек от земли перстен, вторый человек Господь с небесе. Яков перстный, такови и перстнии; и яков небесный, тацы же и небеснии; и якоже облекохомся во образ перстнаго, да облечемся во образ небеснаго» (1Кор.15:47—49).
--- Конец цитаты ---

Дмитрий:
Аполлоний Римский, 2 век, книга "Апология"


--- Цитировать ---Аполлоний отвечал: «Бог, Слово, искупитель душ и телес, вочеловечился в Иудее, исполнил всю правду и славно был наполнен божественною мудростью.
--- Конец цитаты ---

Дмитрий:
Мученик Аристид, философ Афинский (вторая половина 1 века - ?).
"Апология. О почитании Бога Всемогущего"



--- Цитировать ---Глава1

5. Он не имеет имени, ибо наименование есть общее свойство тварных существ. Он не имеет ни окраски, ни внешнего вида, так как владеющий ими тем самым приобщается к разряду сотворенных предметов. В Нем нет различия мужеского и женского начала, так как тот, в ком это есть, бывает подвержен страстям. Небо Его не обнимает, но Он небо и все видимое и невидимое содержит Собою.
--- Конец цитаты ---

Дмитрий:
Мученик Аристид, философ Афинский (вторая половина 1 века - ?)
"Слово о благоразумном разбойнике"



--- Цитировать ---    4. Нет, в Распятом разбойник познал несомненно Бога, и за свое воззвание веры призван был в рай, а не сам восхитил его от Господа.
    5. Итак: как веруешь о Иисусе Христе, отверзающем рай, ты, слепотствующий, очами иудеев смотрящий на воплощение Еммануила? Если Христос кажется тебе лишь превосходнейшим из людей, то вот этот самый Христос, по твоему мнению только человек и притом распятый, отверзает рай, становится выше самого Бога, рай затворяющаго, — один и тот же, но в то же время сам себе противоположный. Не глупая ли это басня и не ложное ли учение, достойное смеха и комических песенок, — или лучше плача! Мы же исповедуем, что Распятый есть истинный Бог во плоти, покланяемся Ему, Господу, отверзшему рай.
    6. Подобным образом и к слепорожденному говорит: «веруеши ли в Сына Божия? Сей есть иже глаголяй с тобою» (Ин. 9:35, 37). Слепой как и наш разбойник поклонился ему, восклицая: «верую, Господи». В этом исповедании слепой не один свет телесный нашел, ио и познал самого Виновника света, то есть Бога от Бога и Слово. Такую награду получает восклицание, которое исповедует нашу истинную веру в Господа нашего Иисуса Христа.
    7. И теперь видишь, как жалок грех неверия! Пред твоими очами дела обоих разбойников предлежат, постоянно повторяемыя и прочитываемыя из священных книг, которыя этими очевиднейшими доказательствами внушают тебе твердую и несомненную веру, что Распятый есть Бог и Сын Божий. Ему слава.
--- Конец цитаты ---

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии